Het hele jaar door stellen we onze ervaring en onze knowhow ten dienste van een professioneel en proactief beheer van uw vastgoedpatrimonium. Ongeacht of u één of meerdere vastgoederen wilt laten beheren: voor Realtycare is uw gemoedsrust een absolute prioriteit.
Inning van de huur, afrekening van de lasten, indexering, controle van de huurwaarborgen, herinneringen en ingebrekestellingen, terugvorderingsprocedures, bijhouden van uw boekhouding, betalingen en beheer van facturen in uw opdracht, controles en opvolgingen van de huurverplichtingen (controle van de ketel, maandelijkse betaling van de verzekeringspremie, diverse onderhoudswerken) … Daarover hoeft u zich voortaan geen zorgen meer te maken; wij regelen alles.
Onze experts zijn altijd op de hoogte van de nieuwe wetten en voorschriften die van kracht zijn. Daardoor kunnen wij u de verzekering ‘Onbetaalde huur’ aanbieden en uw gerechtelijke dossiers samen met de advocaten opvolgen.
Offerteaanvragen, beheer van schade bij verzekeringen en derden, toezicht op en coördinatie van werken, herstellingen in de woning na het vertrek van de vorige huurders … Geniet van een optimale tenlasteneming dankzij ons netwerk van gespecialiseerde vakmensen.
Dankzij onze kennis van de huurmarkt en onze commercialiseringsstrategie op maat garanderen onze experts valorisatie en ons commerciële netwerk u dat u uw vastgoed tegen de beste prijs zult kunnen verhuren.
Wij selecteren voor u ook de beste profielen van de kandidaat-huurders.
Al meer dan 25 jaar lang begeleiden en adviseren onze specialisten u met de bedoeling om uw vastgoedpatrimonium optimaal te benutten, in overeenstemming met uw projecten, uw doelstellingen en uw verwachtingen.
Voor een beheer van verhuurd vastgoed op maat, op lange termijn en in alle vertrouwelijkheid.
Voordat uw vastgoed te huur wordt aangeboden, zorgen we ervoor dat uw vastgoedpatrimonium in een goede staat behouden blijft dankzij een zeer zorgvuldig uitgevoerde plaatsbeschrijving. Op die manier kunnen we bepalen welke herstellingen indien nodig door de eigenaar of door de huurder moeten worden uitgevoerd. Een behoorlijke plaatsbeschrijving vormt een stevige bescherming tegen het verval van uw vastgoed
Twee minuten volstaan om uw kandidaat-huurder of koper over de streep te trekken. Onze binnenhuisarchitecten stellen een inrichtingsproject voor om uw vastgoed te bemeubelen – binnen een betaalbaar budget en rekening houdend met de huureisen.
Samen met ons partnerarchitectenkantoor onderzoekt RealtyCare het structurele en het architecturale potentieel van uw vastgoed en optimaliseert de huurwaarde ervan. (potentieelstudie, verandering van bestemming, regularisatie, conform stellen, studie van de stedenbouwkundige voorschriften)
We beheren op een proactieve manier de dagelijkse zorg voor uw vastgoedpatrimonium en houden het in een goede staat met behulp van een intern team dat snel kwalitatieve interventies kan uitvoeren.
We bieden u deskundig advies om uw vastgoedpatrimonium verder te ontwikkelen en bieden u in avant-première toegang tot een database van beschikbaar vastgoed dat nog niet op de markt wordt aangeboden. Grijp als eerste nieuwe kansen aan. Meer weten over het Off Market-aanbod.
Met onze technisch geavanceerde tools bereiken we steeds meer kandidaten voor de verkoop en de verhuur van uw vastgoed.
Wij zorgen voor alles op het moment dat u uw vastgoed te huur aanbiedt.
Dit is een verzekeringscontract dat u vergoedt wanneer uw huurder niet betaalt en dat het volgende garandeert :
We streven ernaar om ons vak op een onberispelijke manier uit te oefenen. Zo creëren we een meerwaarde voor uw vastgoedproject en kunt u zich in alle rust ontwikkelen.
We bezorgen een gedetailleerd overzicht van uw situatie. We verlenen advies en bespreken dit met u. We optimaliseren uw vastgoedpatrimonium.
Bevrijd uzelf van alle stress en drukte rond het beheer van uw verhuurd vastgoed. Geniet op een rustiger manier van het leven dankzij een betrouwbare, doeltreffende en volledig transparante partner.
* onder bepaalde voorwaarden
Onze tarieven zijn gebaseerd op percentages.
Als geen resultaat wordt geboekt, worden ook geen honoraria aangerekend. Wanneer een huurder zijn verplichtingen niet nakomt (niet betaalde huur, geschillen enz.), wordt nooit een minimumforfait aangerekend. Degressieve honoraria voor eigenaars van meerdere complexen.
Uw kosten ten gevolge van verkeerde beslissingen en een verkeerd beheer liggen vaak hoger dan de kosten voor de prestaties van een professionele beheerder.
Nous sommes spécialisés dans la gestion de tous les types de biens résidentiels, maisons et appartements, meublés compris.
Cependant, nous gérons également d’importants portefeuilles de biens professionnels tels que bureaux, commerces et biens semi-industriels.
Nous avons élargi nos compétences à l’exploitation de concept d’appart-hôtel et d’immeubles en co-living.
We zijn gevestigd in Brussel, Waals-Brabant, Vlaams Brabant, Namen en Henegouwen.
De kosten daarvoor zijn in elk geval ten laste van de eigenaar. In sommige gevallen behoren de werken tot de verantwoordelijkheid van de huurder. In dat geval voeren we eerst de werken uit
en bezorgen we hem nadien de rekening.
Wanneer een huurder de huurwoning verlaat, stellen we systematisch een plaatsbeschrijving op en houden we op de waarborg
de kosten in ten bedrage van de herstelling van de eventueel vastgestelde schade. Vervolgens laten we de herstellingswerken uitvoeren.
We willen dat u weet dat we dat punt zeer belangrijk vinden in de cyclus van het beheer dat u ons toevertrouwt. We zijn er
om uw belangen te beschermen.
De huurders kunnen ons bij een probleem gemakkelijk per telefoon of per mail bereiken. Op die manier kunnen we
gepast reageren. We stellen alles in het werk om de problemen ten laatste de volgende werkdag op te lossen.
Als de herstellingskosten hoger liggen dan de grenswaarde die we daarvoor samen vooraf hebben vastgelegd, bezorgen we u een prijsopgave of een volgens de regels opgemaakte aanvraag tot toestemming om de werken uit te voeren.
De huurder ontvangt van ons een noodnummer waarop we 24 uur per dag bereikbaar zijn. In eerste instantie proberen we de dringendheid van het probleem te bepalen en het indien mogelijk telefonisch op te lossen. In de meeste gevallen volstaat dit en besparen we u de kosten van een noodinterventie.
Neen. Zoiets zou volgens ons een onvergeeflijk belangenconflict zijn. Het is onze plicht om uw belangen zo goed mogelijk te verdedigen. Als professioneel vastgoedbeheerder en dankzij het grote volume bestellingen die bij een pool met zorg uitgekozen aannemers wordt geplaatst, beschikken we over een sterke onderhandelingspositie, waar u alle vruchten kunt van plukken.
Wij kunnen de kredietwaardigheid en de betrouwbaarheid van een huurder niet garanderen. Dit is een groot risico, dat inherent is aan vastgoedbeleggingen.
Dat is de reden waarom RealtyCare aan de kandidaat-huurders een volledig dossier vraagt.
Algemeen wordt aangenomen dat het bruto huurbedrag (incl. kosten) niet meer dan 33 % van het vaste en regelmatige netto-inkomen mag bedragen. Aan de kandidaten wordt systematisch gevraagd om een gedetailleerd dossier in te vullen – u vindt dit terug op het tabblad ‘huurder’. We eisen ook om bij het dossier een kopie van de identiteitskaart, het arbeidscontract, loonfiches enz. te voegen.
Wanneer de huur niet binnen de 5 dagen na de voorziene datum is ontvangen, wordt telefonisch contact opgenomen met de huurder en wordt een opvolgingsprocedure opgestart. Binnen de 12 dagen wordt via de post een eerste herinnering verzonden. Wanneer het verschuldigde bedrag daarna nog altijd niet is betaald, wordt een aangetekende brief verzonden met een ingebrekestelling. Naast die formaliteiten blijven we de huurder telefonisch ‘onder druk’ zetten.
Bij het uitblijven van een reactie gaan we – na toestemming van de eigenaar – over tot een gerechtelijke vervolging voor de bevoegde rechtbanken. In dat laatste geval behoudt u het laatste woord. Wellicht is het in dat verband interessant om te weten dat we met bepaalde advocatenkantoren overeenkomsten hebben lopen over
gunsttarieven voor hun diensten.
U ontvangt elke maand een becijferd uittreksel van ons, met een duidelijk overzicht van de inkomsten (huur, lasten) en alle betaalde kosten (energiefacturen, verzekeringspremies, afrekeningen van mede-eigendom …), zodat u een duidelijk zicht hebt op het saldo. Dat saldo wordt op het einde van elke maand op uw privébankrekening gestort.
Op het einde van het jaar ontvangt u een nauwkeurig en uitgebreid verslag van het volledige beheer van het vastgoed in de afgelopen periode.
Daarnaast kunt u op elk moment contact met ons opnemen als u op de hoogte wilt worden gehouden van een specifieke situatie. Totale transparantie maakt deel uit van onze verbintenissen.
We kunnen inderdaad in uw opdracht alle facturen betalen die verband houden met uw vastgoed. Dat geldt niet alleen voor uw verzekeringskosten, maar ook voor elektriciteit, water, onderhoud, krediet … Op voorwaarde uiteraard dat u over voldoende liquide middelen beschikt.
Wij streven ernaar om u een volledige gemoedsrust te bezorgen. Onze teams dienen de vertrouwelijkheid van uw gegevens dan ook te respecteren, tenzij u daar anders over beslist.
Wanneer wij een opdracht aanvaarden om uw vastgoed te beheren, dan betekent dit dat er een basis bestaat voor een vertrouwensrelatie. U hebt het recht om van ons het beste te eisen zodat uw patrimonium op zijn juiste waarde wordt geschat. Het is onze plicht om u zo tevreden mogelijk te houden.
We gaan ervan uit dat u het beheer van uw vastgoed aan ons toevertrouwt met de bedoeling om van iets meer gemoedsrust te kunnen genieten en om op beide oren te kunnen slapen. Dat is de essentie van onze opdracht.
RealtyCare is wellicht een van de enige agentschappen in België dat zich uitsluitend toespitst op het beheer van vastgoed van een eigenaar-belegger. We beschouwden het beheer van vastgoed als een volwaardig vak, waar geen plaats is voor improvisatie. Dit is een veeleisend, lastig en technisch vak; we zijn dan ook niet van plan om onze aandacht over verschillende vakgebieden in de vastgoedsector te spreiden. Privaat beheer is en blijft ons vak!
We zijn al sinds 1995 in dit vak actief en hebben in die tijd een knowhow en een beroepsgeweten opgebouwd dat algemeen wordt erkend in onze sector. We zijn ervan overtuigd dat uw patrimonium dankzij deze troeven optimaal zal renderen.
Voor het beheer van verhuurd vastgoed variëren onze honoraria volgens een percentage dat wordt berekend op de huur – en dan alleen als deze daadwerkelijk worden geïnd.
Wat de verhuur betreft, omvatten onze prestaties alle kosten voor bekendmaking, affichering, bezoeken en eventuele samenwerking met
vastgoedkantoren … Dit bedrag stemt overeen met een maand huur (excl. btw).
We garanderen een totale transparantie met betrekking tot onze honoraria. In geen geval zult u andere facturen ontvangen dan wat
vooraf werd afgesproken.
Onze honoraria zijn niet de laagste, maar ze zijn wel fair rekening houdend met de kwaliteit van onze dienstverlening. We zijn zeker dat we een meerwaarde bieden doordat we onze activiteiten uitsluitend beperken tot die van vastgoedbeheerder.
We streven ernaar om ons te positioneren als een onberispelijke beheerder in onze relaties tussen eigenaars/huurders, in het behoud van de kwaliteit van het vastgoed, in volledige transparantie met betrekking tot de rekeningen en het administratieve gedeelte.
We geloven rotsvast in het principe van ‘No Cure No Pay’ (geen resultaat, geen betaling). Indien een huurder zijn verplichtingen niet nakomt (niet betaalde huur, geschillen of andere) geldt nooit een forfait en zullen we ook geen honoraria aanrekenen.
Het is onze bedoeling om uw inkomen uit huur te optimaliseren; onze vergoeding zal worden berekend op basis van de verkregen resultaten.
Ja, een van onze troeven is onze reactiviteit. Na een gesprek waarbij alle doorslaggevende elementen voor een goed beheer worden besproken, kunnen we binnen de 24 uur daarna operationeel zijn.